PROČITANO PUTA.


Davne 1890.godine Narodna skupština Srbije odobrila je sredstva za trasiranje pruge,kao dela buduće Jadranske ili Transbalkanske železnice.Plan se zasnivao na  zajednickom projektu Rusije i Srbije  o izgradnji zeleznice koja bi preko Rumunije povezivala dve zemlje i otvorila vezu Crno more-Jadransko more (preko Kosova).Trasa pruge je ubrzo zavrsena ali se cekalo na izgradnju jer nisu dobijeni povoljni krediti.
Na vest da Turska planira da gradi prugu Priština-Skadar,kao svojdeo Transbalkanske zeleznice,vlada Srbije je odlucila da sto pre izgradi planiranu "Timočku železnicu"-Prahovo-Niš-Kuršumlija i veže za turski deo prema Jadraskom moru.

Izgradnja deonice od Prahova  počela je 1907.god i do 1912.god spojena do Vražogrnca.
Pruga Prahovo -Zaječar puštena je u javni saobraćaj 14.juna 1914.god,a pruga od Zaječara do Knjaževca predata je u saobraćaj 28.januara 1915.godine.

Izuzetno tezak teren,a zatim i rat 1914-1918 godine usporili su zavrsetak cele trase do Niša.Tako da je tek 15.decembra cela pruga Niš-Prahovo pristanište puštena usaobraćaj.

Autor teksta
Marija Stokić
"Torlakinja

Sluzbena mesta na pruzi ZAJEČAR - NIŠ:


ZAJEČAR
TIMOK
GRLJAN
VRATARNICA
MALI IZVOR
SELAČKA REKA
MINIĆEVO
DONJE ZUNIČE

GORNJE ZUNIČE

KNJAŽEVAC
RGOŠTE
PODVIS
SVRLJIŠKI MILJKOVAC
PALILULA
NIŠEVAC
SVRLJIG
HADŽIĆEVO

GRAMADA
JASENOVIK

GORNJA VREŽINA

MATAJEVAC
PANTELEJ

CRVENI KRST

NIŠ





VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari

Trenutno nema komentara.

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom:456
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.