НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
 
Broj 1004 Godina XLVIII Beograd, 15. oktobar 2013.
PROČITANO PUTA.

СТАНИЦА КЊАЖЕВАЦ
Без железнице били би одсечени од света

Препуне дизел моторне гарнитуре серије 710 најбоље описују синергију путника и железнице на правцу Зајечар-Ниш. Ова возила испунила су очекивања Тимочана и железницу сачувала у најтежем периоду, а сада пругу краси и нова дизелмоторна гарнитура серије 711. Додуше, још увек нередовно, каже Братислав Дамњановић, отправник возова у станици Књажевац.

-Књажевац би после 19 сати био „одсечен од света“ да није железнице и нашег поласка у 21 сат. Економски моменат, „одсликан“ у цени карте од 256 на релацији Књажевац-Ниш, наспрам 550 динара, колико треба издвојити за аутобус, такође, говори о томе колико значимо овом народу, каже путнички благајник Љиљана Јачиновић. Највише недостаје поподневни воз, који не саобраћа због квара „руске“ гарнитуре.

Заправо, најзначајнији и отежавајући фактор у одвијању саобраћаја је стање пруге. По речима Дамњановића, који је четврт века отправник возова на овој прузи, тешки теретни возови релацију Зајечар-Ниш превале за око осам сати, због малих брзина и великих задржавања у некој од малог броја поседнутих станица на овој прузи. Зато се за теретни саобраћај пруга користи углавном у интервалима када нема путничких возова.

Станица Књажевац уместо некадашњих 27 данас има осам запослених. Великих индустријских погона више нема, број путника је сразмерно мањи, али су сви расположиви возови пуни. И све би било у реду, кажу овдашњи железничлари, сви недостаци, или бар највећи део њих може да се надомести личним ангажовањем, али уз решене међуљудске односе, одвајање рада од нерада и инсистирање на одговорности свих запослених у „Железницама Србије“.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић


LATINIČNI TEKST

STANICA KNјAŽEVAC
Bez železnice bili bi odsečeni od sveta

Prepune dizel motorne garniture serije 710 najbolјe opisuju sinergiju putnika i železnice na pravcu Zaječar-Niš. Ova vozila ispunila su očekivanja Timočana i železnicu sačuvala u najtežem periodu, a sada prugu krasi i nova dizelmotorna garnitura serije 711. Doduše, još uvek neredovno, kaže Bratislav Damnjanović, otpravnik vozova u stanici Knjaževac.

-Knjaževac bi posle 19 sati bio „odsečen od sveta“ da nije železnice i našeg polaska u 21 sat. Ekonomski momenat, „odslikan“ u ceni karte od 256 na relaciji Knjaževac-Niš, naspram 550 dinara, koliko treba izdvojiti za autobus, takođe, govori o tome koliko značimo ovom narodu, kaže putnički blagajnik Ljilјana Jačinović. Najviše nedostaje popodnevni voz, koji ne saobraća zbog kvara „ruske“ garniture.

Zapravo, najznačajniji i otežavajući faktor u odvijanju saobraćaja je stanje pruge. Po rečima Damnjanovića, koji je četvrt veka otpravnik vozova na ovoj pruzi, teški teretni vozovi relaciju Zaječar-Niš prevale za oko osam sati, zbog malih brzina i velikih zadržavanja u nekoj od malog broja posednutih stanica na ovoj pruzi. Zato se za teretni saobraćaj pruga koristi uglavnom u intervalima kada nema putničkih vozova.

Stanica Knjaževac umesto nekadašnjih 27 danas ima osam zaposlenih. Velikih industrijskih pogona više nema, broj putnika je srazmerno manji, ali su svi raspoloživi vozovi puni. I sve bi bilo u redu, kažu ovdašnji železničlari, svi nedostaci, ili bar najveći deo njih može da se nadomesti ličnim angažovanjem, ali uz rešene međulјudske odnose, odvajanje rada od nerada i insistiranje na odgovornosti svih zaposlenih u „Železnicama Srbije“.

AUTOR TEKSTA
Žarko Ristić



VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari

Trenutno nema komentara.

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom: 123
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.