НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
 
Broj 1006 Godina XLVIII Beograd, 31. maj 2013.
PROČITANO PUTA.

• „ПРУГА“ НА ПРУЗИ • „ПРУГА“ НА ПРУЗИ • „ПРУГА“ НА ПРУЗИ • „ПРУГА“ НА ПРУЗИ • „ПРУГА“ НА ПРУЗИ •

НЕБОЈША АБРАМОВИЋ, ЗАЈЕЧАРСКИ МАШИНОВОЋА

„Деда мраз“ који вози воз

Уколико вас пут нанесе на зајечарске пруге, а прптом будете имали среће, неком „швеђанком“ или новом дизел-моторном  гарнитуром серије 711, возиће вас Небојша Абрамовић, машиновођа Секције за вучу возова Зајечар, кога деца овдашњих железничара памте као „деда мраза“ од 1986. године. Тада се напречац појавпла потреба да неко обуче црвену одору и обрадује малишане, а машиновођа Абрамовић је ту улогу радо прихватио. Од тада га деца с нестрпљењем очекују целе године. Али, прошле  зиме их је затекао новогодишњом вожњом за пултом нове гарнитуре серије 711, као први деда мраз који је уместо кочија возио црвени воз.
Ову епизоду из свог живота Небојша прича у ране јутрање сате у управљачници дизел-моторне гарнитуре серије 710, популарне „швеђанке“, док упра-вља возом број 2740 из Ниша за Зајечар. Прича док с муком прати неосветљене сигнале на целој прузи, а каже да је тако и на свим осталим пругама од Зајечара.
-По неким правилницима које смо учпли, а који и сада ва-же, сви ти ликовни сигнали на прузи ка Нишу, Мајданпеку и Прахову сматрали би се неисправним и воз би морао да стане, али, живот намеће нека нова правила, каже Небојша.
Путујемо ка Зајечару и размишљамо о могућности да, уколико наиђе неки теретни воз, неки сат проведемо у једној од свега две поседнуте станице на овој прузи, Књажевцу или Сврљигу, чекјајући мимоилажање. Јер, треће нема.
-Немамо довољно људи, осећа се недостак кадрова у свим структурама и деловима организације рада, па се то рефлектује на брзину возова и квалитете услуге коју пружамо. II машиновође ће због година живота, врло брзо бити у мањку на овим пругама, а то се не да надоместити за један дан, пуким запошљавањем, вајка се он и додаје да никад није било да се време проведено у некој станици далеко од куће до поласка назад у домицил не рачуна у радно време. Тако он и колеге, каже, долазе у ситуацију да вечерњи воз довезу у поноћ до Књажевца , где су принуђени да проведу пет сати, без одмаралишта на располагању, а да им се то не рачуна као време проведено на послу.
Причу о „швеђанки“ као технички много адекватнијој, али и, пре свега, комфорнијој за ову овакву пругу него што је то нова дизел-моторна гарнитура серије 711 набављена из Русије, прекида лампица упозорења која „блинка“ са инструмент табле. А тек смо кренули из Ниша.
„Ево, прегрејала се! Бојим се да тако некако не прођу и „рускиње“ и да поново не платимо неку додатну цену“, каже наш саговорник...
-Али, хајде да нађемо нешто лепо, има и толико светлих ствари овде око нас, почев од крајолика чију је лепоту више пута потврђивала „Романтика“ возећи туристе кроз Сврљишку клисуру проише године, али и много људи из Мађарске које сам сретао па до најаве теретних возова овим нашим пругама. Ево, кондуктер може да нам скува кафу за почетак, каже видно расположени машиновођа Небојша Абрамовић, не кријући да је такав увек, да воли да прича, али да је овај пут направио изузетак у управљачници. Други мотор се давно већ охладио на низбрдици и полако грабимо ка одредишту, са честим заустављањима покрај бројних станица, поред којих се и не впде села из којих људи улазе у воз.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић


LATINIČNI TEKST

NA PRUZI • „PRUGA“ NA PRUZI • „PRUGA“ NA PRUZI • „PRUGA“ NA PRUZI • „PRUGA“ NA PRUZI •

NEBOJŠA ABRAMOVIĆ, ZAJEČARSKI MAŠINOVOĆA

„Deda mraz“ koji vozi voz

Ukoliko vas put nanese na zaječarske pruge, a prptom budete imali sreće, nekom „šveđankom“ ili novom dizel-motornom  garniturom serije 711, voziće vas Nebojša Abramović, mašinovođa Sekcije za vuču vozova Zaječar, koga deca ovdašnjih železničara pamte kao „deda mraza“ od 1986. godine. Tada se naprečac pojavila potreba da neko obuče crvenu odoru i obraduje mališane, a mašinovođa Abramović je tu ulogu rado prihvatio. Od tada ga deca s nestrplјenjem očekuju cele godine. Ali, prošle  zime ih je zatekao novogodišnjom vožnjom za pultom nove garniture serije 711, kao prvi deda mraz koji je umesto kočija vozio crveni voz.
Ovu epizodu iz svog života Nebojša priča u rane jutranje sate u upravlјačnici dizel-motorne garniture serije 710, popularne „šveđanke“, dok upra-vlјa vozom broj 2740 iz Niša za Zaječar. Priča dok s mukom prati neosvetlјene signale na celoj pruzi, a kaže da je tako i na svim ostalim prugama od Zaječara.
-Po nekim pravilnicima koje smo učpli, a koji i sada va-že, svi ti likovni signali na pruzi ka Nišu, Majdanpeku i Prahovu smatrali bi se neispravnim i voz bi morao da stane, ali, život nameće neka nova pravila, kaže Nebojša.
Putujemo ka Zaječaru i razmišlјamo o mogućnosti da, ukoliko naiđe neki teretni voz, neki sat provedemo u jednoj od svega dve posednute stanice na ovoj pruzi, Knjaževcu ili Svrlјigu, čekjajući mimoilažanje. Jer, treće nema.
-Nemamo dovolјno lјudi, oseća se nedostak kadrova u svim strukturama i delovima organizacije rada, pa se to reflektuje na brzinu vozova i kvalitete usluge koju pružamo. II mašinovođe će zbog godina života, vrlo brzo biti u manjku na ovim prugama, a to se ne da nadomestiti za jedan dan, pukim zapošlјavanjem, vajka se on i dodaje da nikad nije bilo da se vreme provedeno u nekoj stanici daleko od kuće do polaska nazad u domicil ne računa u radno vreme. Tako on i kolege, kaže, dolaze u situaciju da večernji voz dovezu u ponoć do Knjaževca , gde su prinuđeni da provedu pet sati, bez odmarališta na raspolaganju, a da im se to ne računa kao vreme provedeno na poslu.
Priču o „šveđanki“ kao tehnički mnogo adekvatnijoj, ali i, pre svega, komfornijoj za ovu ovakvu prugu nego što je to nova dizel-motorna garnitura serije 711 nabavlјena iz Rusije, prekida lampica upozorenja koja „blinka“ sa instrument table. A tek smo krenuli iz Niša.
„Evo, pregrejala se! Bojim se da tako nekako ne prođu i „ruskinje“ i da ponovo ne platimo neku dodatnu cenu“, kaže naš sagovornik...
-Ali, hajde da nađemo nešto lepo, ima i toliko svetlih stvari ovde oko nas, počev od krajolika čiju je lepotu više puta potvrđivala „Romantika“ vozeći turiste kroz Svrlјišku klisuru proiše godine, ali i mnogo lјudi iz Mađarske koje sam sretao pa do najave teretnih vozova ovim našim prugama. Evo, kondukter može da nam skuva kafu za početak, kaže vidno raspoloženi mašinovođa Nebojša Abramović, ne krijući da je takav uvek, da voli da priča, ali da je ovaj put napravio izuzetak u upravlјačnici. Drugi motor se davno već ohladio na nizbrdici i polako grabimo ka odredištu, sa čestim zaustavlјanjima pokraj brojnih stanica, pored kojih se i ne vpde sela iz kojih lјudi ulaze u voz.

AUTOR TEKSTA
Žarko Ristić



VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari (1)

Nalazite se na: Deda mraz koji vozi voz
Gravatar
Alen Randjelovic kaže...
Smile Ha, nas Nebi.
Bas je pravi , lezi me ta funkcija Deda mraza.
Uvek pozitivan , nasmejan i spreman na salu

image

image

3rd June 2013 5:57pm
Stranica 1 od 1

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom:456
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.