НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
 
Broj 1026 Godina XLIX Beograd, 31. mart 2014.
PROČITANO PUTA.

ИЗАЗОВИ ЗАЈЕЧАРСКОГ ЧВОРА

Лоше пруге велики послови

Железничари чвора Зајечар очекују да ће у овој години коначно, након реконструкције Коридора десет, почети да стиже половни материјал за обнову регионалних пруга, што је најављивано још од 2004. године.

-Послови на гасоводу „Јужни ток“, рудници и комплетна привреда овог дела Србије биће важан покретач обнове железнице, јер се скоро све што овде ради, базира на масовном транспорту. Транспорт робе за Луку Прахово, Хемијску индустрију у Прахову, РТБ Бор, фабрику железничких прагова у Сврљигу и транспорт цеви за „Јужни ток“, чиме ће бити „укњижен“ значајан приход, биће обавезе железничара које ћемо одговорно реализовати, каже шеф Секције за инфраструктуру железничког чвора Зајечар Бојан Динић.

На зајечарским пругама у 2013. години, изузев два паљења гарнитура, ванредних догађаја није било, али је брзина возова сведена на минимум. Теретни возови од Црвеног Крста до Књажевца саобраћају са само 30 километара на сат, путничким гарнитурама је овде дозвољено и 40, а од Књажевца до Зајечара сви возови иду са највише 50 километра на сат. Велики број трулих прагова и недостатак људи који би најнепосредније бринули о прузи, висе као Дамаклов мач над главама овдашњих железничара. Они оправдано страхују да се не деси нешто што би паралисало комплетан железнички саобраћај у овом делу Србије, јер само на прузи од Црвеног Крста до Неготина има око 55.000 трулих прагова.

Секција за инфраструктру железничког чвора Зајечар има велики проблем са недостатком извршног особља, који ће, уколико се нешто хитно не предузме, за веома кратко време угрозити технолошки процес рада, па ће крајња последица бити немогућност да се одговори захтевима корисника превоза. Најизраженији проблем је са особљем у саобраћајној делатности. Недостаје скретничко особље, али и пружни радници и чувари пруге.

У протекле две године у Организационој целини за саобраћајне послове преминуло је шест радника из редова извршног особља, а на њихово место није примљен ниједан.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић


LATINIČNI TEKST

IZAZOVI ZAJEČARSKOG ČVORA

Loše pruge veliki poslovi

Železničari čvora Zaječar očekuju da će u ovoj godini konačno, nakon rekonstrukcije Koridora deset, početi da stiže polovni materijal za obnovu regionalnih pruga, što je najavlјivano još od 2004. godine.

-Poslovi na gasovodu „Južni tok“, rudnici i kompletna privreda ovog dela Srbije biće važan pokretač obnove železnice, jer se skoro sve što ovde radi, bazira na masovnom transportu. Transport robe za Luku Prahovo, Hemijsku industriju u Prahovu, RTB Bor, fabriku železničkih pragova u Svrlјigu i transport cevi za „Južni tok“, čime će biti „uknjižen“ značajan prihod, biće obaveze železničara koje ćemo odgovorno realizovati, kaže šef Sekcije za infrastrukturu železničkog čvora Zaječar Bojan Dinić.

Na zaječarskim prugama u 2013. godini, izuzev dva palјenja garnitura, vanrednih događaja nije bilo, ali je brzina vozova svedena na minimum. Teretni vozovi od Crvenog Krsta do Knjaževca saobraćaju sa samo 30 kilometara na sat, putničkim garniturama je ovde dozvolјeno i 40, a od Knjaževca do Zaječara svi vozovi idu sa najviše 50 kilometra na sat. Veliki broj trulih pragova i nedostatak lјudi koji bi najneposrednije brinuli o pruzi, vise kao Damaklov mač nad glavama ovdašnjih železničara. Oni opravdano strahuju da se ne desi nešto što bi paralisalo kompletan železnički saobraćaj u ovom delu Srbije, jer samo na pruzi od Crvenog Krsta do Negotina ima oko 55.000 trulih pragova.

Sekcija za infrastruktru železničkog čvora Zaječar ima veliki problem sa nedostatkom izvršnog osoblјa, koji će, ukoliko se nešto hitno ne preduzme, za veoma kratko vreme ugroziti tehnološki proces rada, pa će krajnja posledica biti nemogućnost da se odgovori zahtevima korisnika prevoza. Najizraženiji problem je sa osoblјem u saobraćajnoj delatnosti. Nedostaje skretničko osoblјe, ali i pružni radnici i čuvari pruge.

U protekle dve godine u Organizacionoj celini za saobraćajne poslove preminulo je šest radnika iz redova izvršnog osoblјa, a na njihovo mesto nije primlјen nijedan.

AUTOR TEKSTA
Žarko Ristić



VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari

Trenutno nema komentara.

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom: 123
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.