НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
 
Broj 1006 Godina XLVIII Beograd, 31. maj 2013.
PROČITANO PUTA.

ПРОБЛЕМ ОЧУВАЊА ЖЕЛЕЗНИЧКЕ ОПРЕМЕ И НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
Крадљивци ефикаснији и све дрскији

Крађе електротехничких постројења, склопова или сегмената опреме на подручју железничког чвора Зајечар достигле су такве размере да представљају озбиљан атак на безбедност саобраћаја. На ово указују сви овдашњи железничари, а из организационе јединице за електротехничке послове Зајечар упозоравају да проблем постаје све већи.
До сада се крали елементи од бакра, а сада краду све што им падне под руку, каже Влада Јовановић, шеф организационе јединице за електротехничке послове Зајечар. Само од 10. априла до 14. маја регистровано је девет отуђења на електротехничким постојењима на овом подручју. Предмет интересовања било је свеод сигналних каблова који су увек атрактивни, посебно у борском тунелу и око њега, све до трафостанице 10/04 КВ у станици Табаковац, чија тежина премашује три тоне.
-Крадљивци не презају ни од чега, краду се чак и уређаји где има напона, али на сву срећу још нико није страдао.

Поседнутост службених места крадљивцима више није никакав проблем, јер су тако оргнизовани да им железничари не могу или не смеју ништа. Полиција веома солидно ради, одазива се су најкраћем могућем року на позиве железничара, али је проблем у правосуђу и третирању оваких протиправних радњи које се обично завршавају са минималним санкцијама, а често због процедуралних пропуста извршиоци бивају и ослобођени.
Из непоседнуте железничке станице Церово недавно је украден излазни сигнал, из станице Мали Кривељ отуђени су исклизнички делови. Каблови су више пута били мета у борском тунелу, а између станица Зајечар и Вражогрнац однети су каблови у дужини од око 1000 метара, чиме су телефонске везе на овој прузи потпуно прекинуте.
-Краде се много више него прошле године када је забележено 60 отуђења електротехничких уређаја и постројења на овом подручју, а већ до половине овога маја, евидентирано је 40 случајева противправног присвајања делова железничких постројења, чија је основна намена безбедност саобраћаја. Оно што је много важније од вредности украдених делова инфраструкуре је угрожавање безбедности железничког саобраћаја, па је неопходно што пре урадити нешто како би се овакви напади на железницу и на суду третирали другачије, јер се веома често ради о таквим крађама које се у свету третирају као диверзија, каже Јовановић и додаје да је нанета књиговодствена штета у износу од око 500.000 динара. Ову бројку треба узети са резервом, јер се не ради само о секундарним сировинама, пошто вредност украдих делова на тржишту далеко премашује ону по којој крадљивци овај материјал продају на отпадима.
Лопови ремете и редован процес рада и одржавања других делова на прузи, због хитности надомештана украдених делова. Ионако мали број радника мора свуда да стигне и сваку сметњу да отклони у најкраћем року, што је понекад на ивици могућег, али се засад у томе успева искључиво захваљујући пожртвовању железничара. Овај проблем недостатка радне снаге појавиће се врло брзо као велика препрека одржавању пруге због старосне структуре људи у служби, који су веома близу пензије.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић


LATINIČNI TEKST

PROBLEM OČUVANјA ŽELEZNIČKE OPREME I NA ZAJEČARSKIM PRUGAMA

KradlјivcI efikasniji i sve drskiji

Krađe elektrotehničkih postrojenja, sklopova ili segmenata opreme na području železničkog čvora Zaječar dostigle su takve razmere da predstavlјaju ozbilјan atak na bezbednost saobraćaja. Na ovo ukazuju svi ovdašnji železničari, a iz organizacione jedinice za elektrotehničke poslove Zaječar upozoravaju da problem postaje sve veći.
Do sada se krali elementi od bakra, a sada kradu sve što im padne pod ruku, kaže Vlada Jovanović, šef organizacione jedinice za elektrotehničke poslove Zaječar. Samo od 10. aprila do 14. maja registrovano je devet otuđenja na elektrotehničkim postojenjima na ovom području. Predmet interesovanja bilo je sveod signalnih kablova koji su uvek atraktivni, posebno u borskom tunelu i oko njega, sve do trafostanice 10/04 KV u stanici Tabakovac, čija težina premašuje tri tone.
-Kradlјivci ne prezaju ni od čega, kradu se čak i uređaji gde ima napona, ali na svu sreću još niko nije stradao.

Posednutost službenih mesta kradlјivcima više nije nikakav problem, jer su tako orgnizovani da im železničari ne mogu ili ne smeju ništa. Policija veoma solidno radi, odaziva se su najkraćem mogućem roku na pozive železničara, ali je problem u pravosuđu i tretiranju ovakih protipravnih radnji koje se obično završavaju sa minimalnim sankcijama, a često zbog proceduralnih propusta izvršioci bivaju i oslobođeni.
Iz neposednute železničke stanice Cerovo nedavno je ukraden izlazni signal, iz stanice Mali Krivelј otuđeni su iskliznički delovi. Kablovi su više puta bili meta u borskom tunelu, a između stanica Zaječar i Vražogrnac odneti su kablovi u dužini od oko 1000 metara, čime su telefonske veze na ovoj pruzi potpuno prekinute.
-Krade se mnogo više nego prošle godine kada je zabeleženo 60 otuđenja elektrotehničkih uređaja i postrojenja na ovom području, a već do polovine ovoga maja, evidentirano je 40 slučajeva protivpravnog prisvajanja delova železničkih postrojenja, čija je osnovna namena bezbednost saobraćaja. Ono što je mnogo važnije od vrednosti ukradenih delova infrastrukure je ugrožavanje bezbednosti železničkog saobraćaja, pa je neophodno što pre uraditi nešto kako bi se ovakvi napadi na železnicu i na sudu tretirali drugačije, jer se veoma često radi o takvim krađama koje se u svetu tretiraju kao diverzija, kaže Jovanović i dodaje da je naneta knjigovodstvena šteta u iznosu od oko 500.000 dinara. Ovu brojku treba uzeti sa rezervom, jer se ne radi samo o sekundarnim sirovinama, pošto vrednost ukradih delova na tržištu daleko premašuje onu po kojoj kradlјivci ovaj materijal prodaju na otpadima.
Lopovi remete i redovan proces rada i održavanja drugih delova na pruzi, zbog hitnosti nadomeštana ukradenih delova. Ionako mali broj radnika mora svuda da stigne i svaku smetnju da otkloni u najkraćem roku, što je ponekad na ivici mogućeg, ali se zasad u tome uspeva isklјučivo zahvalјujući požrtvovanju železničara. Ovaj problem nedostatka radne snage pojaviće se vrlo brzo kao velika prepreka održavanju pruge zbog starosne strukture lјudi u službi, koji su veoma blizu penzije.

AUTOR TEKSTA
Žarko Ristić



VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari (1)

Nalazite se na: PROBLEM OČUVANЈA ŽELEZNIČKE OPREME I NA ZAJEČARSKIM PRUGAMA
Gravatar
Slađan Milanović kaže...
Komentar ovde ne postavljam, zbog same ove tematike, jer je ovo već postao i sistemski problem. Autora teksta bih zamolio da bude dorečeniji po pitanjima identiteta počinilaca delikta, kao i njihove nacionalne pripadnosti?.
Ovde ne želim prstom ukazivati na identitet ili pripadnost počinilaca, jer je stepen bezbednosti u ovom segmentu saobraćaja već doveden do kritične tačke na celoj teritoriji države Srbije. Poslednji primer sa iskakanjem intermodilarnog voza, na relaciji Batajnica-Železnik je dovoljna ilustracija.I da dodam lančano izvođenje krivičnih postupaka kod graničnog prelaza sa Mađarskom u blizini Subotice !.
Pošto je katastarski definisan železnički zemljišni perimetar, to ovo područje proglasiti zonom ograničenog kretanja sa nultom tačkom u bezbednosti, što znači, sve jedno je dali će poginuti ili biti povređen od voza ili vatrenog oružja.
Druga i represivnija mera je zabrana postavljanja, kao i uklanjanje divljih i katastarski nedefinisanih naselja na udaljenosti od 50 km van naseljenih mesta, kao i na 10 km od saobraćajnica i železničke infrastrukture, u naseljenim mestima.
Ovde je bitan nacionalni interes da se zaštite naši građani, a ne štićenici međunarodnih organizacija, koji ove mogućnosti oportuno zloupotrebljavaju, i u čestom slučaju nemaju ni Srpsko državljanstvo.
4th June 2013 6:12pm
Stranica 1 od 1

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom: 123
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.