НА ЗАЈЕЧАРСКИМ ПРУГАМА
 
Broj 1004 Godina XLVIII Beograd, 30. april 2013.
PROČITANO PUTA.

ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА БОР ТЕРЕТНА

У функцији рударско-топионичарског басена

Поред редовна три пара путнич ких возо ва у железничкој станици Бор теретна, све оста ле бројке зависе од Рударско-топионичарског басена Бор. На колосецима ове станице све је под ређено успешном сервисирању потреба великог партнера.
Саобраћај на четири станична колосека, од којих је један пролазан, од укупно девет, колико их Бор теретна има, регулише тридесет радника. Како каже шеф станице за СП Зоран Костић, основна потешкоћа су заправо тих пет колосека ван функције, који, због немогућности директног изласка возова са једне од две ваге условљавају и другачији режим изласка возова из РТБ-а и њихово укључивање у железнички саобраћај. Наиме, све што излази и улази на фабричке колосеке мери се, а тренутно је могуће директно коришћење само једне ваге, док мерење на другој изискује додатно кретање воза и маневар унутар круга РТБ-а на дужини већој од километра пруге.
Обимом посла железничари су више него задовољни. Причају о честом присуству три локомотиве у станици, изузетној сарадњи са интерном железницом РТБ-а, која је и својим локомотивама и људством увек ту када затреба, али и финансијским по казатељима. А све то без ванредних догађаја.
Шеф станице за превоз робе Јованка Николић истиче да од пет робних благајника ради само један, да није проблем њено лично додатно ангжовање, већ притисак који се осети када велики возови које треба отпремити што пре запоседну станицу.


У доба компјутера евиденција и даље мастиљавом
оловко
На два каро-папира у веома кратком року веома читко исписане обичном оловком добијамо резултате рада, обим посла и оставрени приход у сваком месецу у 2012. години. На изненађење пропраћено питањем везаним за компјутер у станици, са осмехом одговара. „Имамо и оловку, мастиљаву“.Из станице се месечно на различите начине, према њеном про рачуну поднесе 65 различитих извештаја- свакодневно јутрање стање, утовар, истовар,приход, нови извештај о стању у 16 сати, обавезан недељни и на крају и месечни извештај о раду. А цифре које се у њима пишу би сигурно оправдале набавку макар једног рачунара за потре бе ове станице, за коју се зна да је једна од оних са највећим обимом рада у Србији. Иако су свесни да им рачунар није основни проблем и да је сигурно да би, кад би то могло да се бира, сигурно пре изабрали ревитализацију неког од колосека.



Бројке
У 2012. години овде је утоварено 3.759 кола са 103.577 тона терета, у станицу је допремљено укупно 5.991 кола са 193.683 тоне различитих терета. Највише је отпремљено у априлу - 13.417 тона, а најобимнији истовар забележен је фебруара-31.272 тоне. Нешто мање је допремљено у децембру - 28.195 тона и марту, 26.956 тона. Укупан приход који је остварила железничка станица Бор теретна у 2012. години износи је 127.856.320,32 динара.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић


LATINIČNI TEKST

ŽELEZNIČKA STANICA BOR TERETNA

U funkciji rudarsko-topioničarskog basena

Pored redovna tri para putnič kih vozo va u železničkoj stanici Bor teretna, sve osta le brojke zavise od Rudarsko-topioničarskog basena Bor. Na kolosecima ove stanice sve je pod ređeno uspešnom servisiranju potreba velikog partnera.
Saobraćaj na četiri stanična koloseka, od kojih je jedan prolazan, od ukupno devet, koliko ih Bor teretna ima, reguliše trideset radnika.
Kako kaže šef stanice za SP Zoran Kostić, osnovna poteškoća su zapravo tih pet koloseka van funkcije, koji, zbog nemogućnosti direktnog izlaska vozova sa jedne od dve vage uslovlјavaju i drugačiji režim izlaska vozova iz RTB-a i njihovo uklјučivanje u železnički saobraćaj. Naime, sve što izlazi i ulazi na fabričke koloseke meri se, a trenutno je moguće direktno korišćenje samo jedne vage, dok merenje na drugoj iziskuje dodatno kretanje voza i manevar unutar kruga RTB-a na dužini većoj od kilometra pruge.
Obimom posla železničari su više nego zadovolјni. Pričaju o čestom prisustvu tri lokomotive u stanici, izuzetnoj saradnji sa internom železnicom RTB-a, koja je i svojim lokomotivama i lјudstvom uvek tu kada zatreba, ali i finansijskim po kazatelјima. A sve to bez vanrednih događaja.

Šef stanice za prevoz robe Jovanka Nikolić ističe da od pet robnih blagajnika radi samo jedan, da nije problem njeno lično dodatno angžovanje, već pritisak koji se oseti kada veliki vozovi koje treba otpremiti što pre zaposednu stanicu. Na dva karo-papira u veomakratkom roku veoma čitko ispisane običnom olovkom dobijamo rezultate rada, obim posla i ostavreni prihod u svakom mesecu u 2012. godini. Na iznenađenje propraćeno pitanjem vezanim za kompjuter u stanici, sa osmehom odgovara. „Imamo i olovku, mastilјavu“.Iz stanice se mesečno na različite načine, prema njenom pro računu podnese 65 različitih izveštaja- svakodnevno jutranje stanje, utovar, istovar,prihod, novi izveštaj o stanju u 16 sati, obavezan nedelјni i na kraju i mesečni izveštaj o radu. A cifre koje se u njima pišu bi sigurno opravdale nabavku makar jednog računara za potre be ove stanice, za koju se zna da je jedna od onih sa najvećim obimom rada u Srbiji. Iako su svesni da im računar nije osnovni problem i da je sigurno da bi, kad bi to moglo da se bira, sigurno pre izabrali revitalizaciju nekog od koloseka.

Brojke
U 2012. godini ovde je utovareno 3.759 kola sa 103.577 tona tereta, u stanicu je dopremlјeno ukupno 5.991 kola sa 193.683 tone različitih tereta. Najviše je otpremlјeno u aprilu - 13.417 tona, a najobimniji istovar zabeležen je februara-31.272 tone. Nešto manje je dopremlјeno u decembru - 28.195 tona i martu, 26.956 tona. Ukupan prihod koji je ostvarila železnička stanica Bor teretna u 2012. godini iznosi je 127.856.320,32 dinara.

AUTOR TEKSTA
Žarko Ristić



VAŠ KOMENTAR , PREDLOG , SUGESTIJU , NAPOMENU .... NAPIŠITE OVDE

Komentari (1)

Nalazite se na: U funkciji rudarsko-topioničarskog basena
Gravatar
Alen Ognjen Randjelovic kaže...
Eh , racunari ... pa to je za sada kod nas misaona imenica. U mnogo bi nam pomogli u radu , narocito sefovima stanica , u pravljenju raznih evidencija , tabelarnih dopisa , obicnih dopisa i sl. Neki od nas su se snasli i o svom trosku kupili racunare ili laptop-ove koji nam pomazu na radnom mestu u smislu pripremanja dopisa i onda nam ostaje da kod kuce iste samo odstampamo. Tako nam/meni , vise ne oduzima vreme kod kuce da pripremam te dopise. Sto se mene licno tice , sada bi moglo samo obezbediti jedan stampac/printer , koji bi ubrzao i slanje dopisa , jer ne bih morao da kod kuce stampam i tek sledeceg dezurstva izvrsio slanje tih dopisa. Ali kako nas narod kaze "sta je babi milo , tako joj se i snilo" ... Nacekacemo se mi ... Crying
4th May 2013 2:40pm
Stranica 1 od 1

Dodajte komentar

*Polja koja treba popuniti
(neće biti objavljeno)
 
Bold Italic Underline Strike Code Quote Insert line Bullet list Numeric list Link Email Image Video
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
 
PITANJE: Ukucajte obrnutim redosledom: 123
 
Unesite odgovor na PITANJE :
 
Obavestite me o novim komentarima putem e-maila.